Drop in-dåb

Ved en drop in-dåb kan du komme ind fra gaden og lade dig døbe.

En stor del af dem, der vælger drop in-dåben, har længe ønsket at blive en del af folkekirken. De fleste fortæller, at de vælger drop in-dåben som en uformel indgang til folkekirken.

Værd at vide

Hvornår: Lør. d. 26.10 kl. 10-13. Ingen Ved tilmelding.

Hvor: Mød op på kirkekontoret, Kirkegade 3. Efter indskrivning dér møder du en præst til en kort samtale om dåben. Derefter går I i kirken til selve dåben.
Hvad skal jeg have med: Billedlegitimation, hvis man er over 18 år. Hvis man er under 18 år, skal man have sine forældre/forælder med. Forældre der har forældremyndigheden, skal skriftligt samtykke i forbindelse med dåben.
Vidner: To vidner. Deres navn og adresser indskrives på kirkekontoret. Hvis man ikke selv har mulighed for at stille med dåbsvidner, stiller Helsinge Kirke gerne vidner til rådighed.

​​Sognepræst Fritze Steiner-Johnsen

Helsinge-Valby Pastorat